بیماری فیبرومیالژیا (علل، علائم و درمان)
کامل ترین منبع و مرجع به زبان پارسی در مورد بیماری فیبرومیالژیا

لینکدونی

آرشیو موضوعی

آرشیو

← آمار وبلاگ

  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :

ورزش و تحرک یکی از موثرترین روشهای درمان برای فیبرومیالژیا اما چگونه؟

این یک واقعیت محض است که ورزش و تحرک یک از موثرترین روش های درمانی برای فیبرومیالژیا می باشد، اما چگونه؟ در این شک نداشته باشید اگر به یکباره به بدن خود فشار بیاورید نتیجه جز بدتر شدن علائم تان نخواهید دید.

این نکته بسیار مهم است که بدانیم "تحرک یکباره" یعنی چه؟!

با افزایش گردش خون در بدن بسیاری از فعل و انفعالات مفید حادث می شوند و یکی از این فعل و انفعالات مفید،  از بین رفتن میکروب هایی است که در بدن جا خشک کرده اند. بی تحرکی باعث می شود تا سیستم ایمنی بدن در برابر مقابله با این عوامل میکروبی ضعیف عمل کند که ما توضیح و تمرکز روی این فعل و انفعالات را کنار میگذاریم که به روشهای تحرک و ورزش برای افراد فیبرومیالژیایی بپردازیم تا بیماران مبتلا به این بیماری طعم بهبودی را بچشند.

طی یک تحقیق جدید در کشور ایالات متحده آمریکا که دانشمندان بر روی افراد مبتلا به فیبرومیالژیا انجام دادند، نتیجه این تحقیق اینگونه شد که تحرک مناسب و انجام کارهای روزمره باعث کاهش درد و علائم در افراد مبتلا به فیبرومیالژیا می گردد.

اما توصیه هایی که از جمله رئیس موسسه ملی فیبرومیالژیای آمریکا که خود نیز دچار این بیماری بوده است چیست؟ وی می گوید زمانی که در تخت خود گرفتار شده بوده (به علت علائم بیماری) ورزش و تحرک را آغاز کرده است اما به هیچ عنوان به یکباره این کار را انجام نداده است تا تشدید علائم باعث صرف نظر وی از این کار نشود. وی تحرک را در هفته های اول فقط با حرکات کششی در تخت خواب خود شروع کرد و در ماه بعدی ایستاده و به تدریج شروع به پیاده روی کرده است.

توصیه وی برای پیاده روی چیست؟ می گوید پیاده روی را از 5 دقیقه در روز شروع کنید و هر هفته فقط یک دقیقه به این زمان اضافه کنید تا پس از چندین ماه به پیاده روی حدود 20 تا 30 دقیقه در روز برسید.

دوستان گرامی وبلاگ فیبرومیالژیا توجه داشته باشید شاید زمانی که شما سر حال و سالم تر هستید، فکر کنید که می توانید کارهای زیادی انجام دهید اما مطمئن باشید انجام یکباره این تحرکات باعث بد شدن حال شما در چند روز بعدی خواهد شد. پس عجله ای نداشته باشید و صبوری را در پیش بگیرید.

بسته به اینکه چند علائم فیبرومیالژیا را همزمان دارید و توانایی بدن شما در حال حاضر چقدر است، تحرک و ورزش (پیاده روی) را آغاز کنید. شاید با تحرک کمی علائم تان بدتر شود اما با تحرک سبک و افزایش تدریجی آن این عوارض کمتر بروز می کنند. مثلاً اگر 15 یا 20 علائم فیبرومیالژیا را که در مقالات قبلی به آنها اشاره کردیم را دارا هستید خوب کمی کار دشوارتر خواهد بود اما با صبر و پشتکار قطعاً پیروزی و بهبودی از آن شما خواهد بود و قاعدتاً اگر علائم کمتری مثلا 5 یا 6 علائم آزار دهنده دارید کار شما آسان تر خواهد بود.

مثل همیشه تغذیه مناسب و استفاده از ویتامین C و سایر آنتی اکسیدان ها (منظور منابع غذایی طبیعی است نه قرص ها و داروها) را فراموش نکنید. (در مطالب قبلی این موارد تغذیه ای توضیح داده شده است)

آویژه
1393/04/21 15:00
به امید سلامتی.

ممنون بابت اطلاعات
پاسخ فیبرومیالژیا : خواهش میکنم.
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر

درباره وبلاگ

مکانی برای اجتماع و گفتگوی بیماران مبتلا به فیبرومیالژیا
مدیر وبلاگ : فیبرومیالژیا

آخرین پست ها

جستجو

نظرسنجی

  • نظر شما در مورد محتوا و مفید بودن یا نبودن این بلاگ چیست؟ (پس از رای دهی، نتایج قابل مشاهده می باشد)




نویسندگان


به ما بپیوندید با اضافه کردن آی دی زیر:
نمایش وضعیت در یاهو

قالب های وبلاگ


Check Google Page Rank

فیبرومیالژیا Fibromyalgia علائم علل علامت بیمار درمان مرض بیماران مبتلا ابتلا فیبرومیالژی فیبرومیالژا درد مزمن عضلاتی اسکلتی مفصلی مشکل عضله ای ناراحتی معده دستگاه گوارش التهاب مفاصل روماتولوژی روماتولوژ بافت نرم بدن سردرد خستگی مفرط CFS FMS FM IBS Apnea قطع تنفس هنگام خواب نفس تنگی سندروم روده تحریک پذیر سوزش سر معده ورم اختلالات حرکتی همبند آلرژی غذایی حساسیت شدید متخصص گوارش کوفتگی ماهیچه بیحالی بی رمقی بی حالی GERD روده بزرگ کولون میوفیشال بیماری ها عصبی ضعف اعصاب درد زیر کتف و شانه کمردرد درد لگن پا بی حسی گزگز سری خواب رفتگی راه های بهبود راههای کنترل عامل میکروبی باکتری ویروس مایکوپلاسما بیماری التهابی بیماریهای خودایمنی Autoimmune خود ایمنی بدن اتو ایمیون