بیماری فیبرومیالژیا (علل، علائم و درمان)
کامل ترین منبع و مرجع به زبان پارسی در مورد بیماری فیبرومیالژیا

لینکدونی

آرشیو موضوعی

آرشیو

← آمار وبلاگ

  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :

سبک زندگی و درمان خانگی فیبرومیالژیا

در بیماری فیبرومیالژیا، مراقبت از خود بسیار حائز اهمّیّت است.

استرس را کاهش دهید: برنامه ای را برای اجتناب و یا محدود کردن فشار بیش از حد و استرس عاطفی داشته باشید. هر روز زمانی را برای آرامش برای خود اختصاص دهید. که شاید بدین معنا باشد که بیاموزید چگونه بدون احساس گناه "نه" بگویید. امّا بکوشید که روال عادی خود را بطور کامل تغییر ندهید. کسانی که کار خود را ترک می کنند و دست از تمام فعّالیّت های خود می کشند نسبت به کسانی که فعّال هستند، تمایل به بدتر عمل کردن دارند. تکنیک های مدیریت استرس همچون ورزش های هوازی (ورزش های همراه با تنفس عمیق) و مدیتیشن را امتحان کنید.

خواب کافی داشته باشید: از آنجا که خستگی مفرط یکی از خصوصیات اصلی بیماری فیبرومیالژیاست، داشتن خواب کافی نقش بسیار اساسی را ایفا می کند. علاوه بر تخصیص زمان کافی برای خواب، عادت های یک خواب خوب همچون خوابیدن و بیدار شدن در یک زمان معیّن و محدود کردن چرت روزانه را تمرین نمایید.

بطور منظّم ورزش کنید: در ابتدا ممکن است که ورزش درد شما را افزایش دهد. امّا انجام آن بطور منظم و تدریجی اغلب علائم بیماری را کاهش می دهد. ورزش های مناسب می تواند شامل پیاده روی، شنا، دوچرخه سواری و ایروبیک آبی باشد. یک متخصص ورزش درمانی می تواند در ایجاد یک برنامه ورزشی خانگی به شما کمک کند. همچنین کشش، طرز مناسب اندام ها در حالات مختلف و ورزش های تمدد اعصاب (Relaxation) نیز مفید هستند.

آهسته و پیوسته پیش بروید: فعالیت خود را در یک میزان ثابت حفظ نمایید. اگر در روزهایی که حال شما خوب است، بیشتر فعالیت کنید، ممکن است که روزهای بد بشتری به سراغ شما بیاید. اعتدال به معنای فعالیت بیش از حد در روزهای خوب شما نیست و همچنین به معنای محدود کردن خود و یا فعالیت کم در روزهایی که علائم بیماری شما اوج می گیرد، نیست.

یک سبک زندگی سالم را برقرار نگه دارید: غذاهای سالم بخورید. دریافت کافئین را محدود نمایید. هر روز کارهایی که از آن لذّت میبرید و باعث سرخوشی شما می شود را انجام دهید.

 

مترجم: وحید کوکبی حمیدپور

منبع: وب سایت رسمی کلینیک مایوکلینیک Mayoclinic.com

باز انتشار: http://fibromyalgia.mihanblog.com

 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر
نظرات پس از تایید نشان داده خواهند شد.

درباره وبلاگ

مکانی برای اجتماع و گفتگوی بیماران مبتلا به فیبرومیالژیا
مدیر وبلاگ : فیبرومیالژیا

آخرین پست ها

جستجو

نظرسنجی

  • نظر شما در مورد محتوا و مفید بودن یا نبودن این بلاگ چیست؟ (پس از رای دهی، نتایج قابل مشاهده می باشد)




نویسندگان


به ما بپیوندید با اضافه کردن آی دی زیر:
نمایش وضعیت در یاهو

قالب های وبلاگ


Check Google Page Rank

فیبرومیالژیا Fibromyalgia علائم علل علامت بیمار درمان مرض بیماران مبتلا ابتلا فیبرومیالژی فیبرومیالژا درد مزمن عضلاتی اسکلتی مفصلی مشکل عضله ای ناراحتی معده دستگاه گوارش التهاب مفاصل روماتولوژی روماتولوژ بافت نرم بدن سردرد خستگی مفرط CFS FMS FM IBS Apnea قطع تنفس هنگام خواب نفس تنگی سندروم روده تحریک پذیر سوزش سر معده ورم اختلالات حرکتی همبند آلرژی غذایی حساسیت شدید متخصص گوارش کوفتگی ماهیچه بیحالی بی رمقی بی حالی GERD روده بزرگ کولون میوفیشال بیماری ها عصبی ضعف اعصاب درد زیر کتف و شانه کمردرد درد لگن پا بی حسی گزگز سری خواب رفتگی راه های بهبود راههای کنترل عامل میکروبی باکتری ویروس مایکوپلاسما بیماری التهابی بیماریهای خودایمنی Autoimmune خود ایمنی بدن اتو ایمیون